Papoušci 

Děti se speciálními vzdělávacími potřebami vzdělávají kvalifikované učitelky, které mají pro tuto práci předepsané vzdělání. Kromě běžné nabídky školních aktivit, které jsou pro všechny děti ve škole stejné, poskytují učitelky této třídy speciálně pedagogické činnosti v oblasti nápravy řeči. V průběhu celého dne zařazují do výchovné práce dechová cvičení a cvičení na pohyblivost mluvidel. Vytvářejí u dětí pohybové návyky a rozvíjejí jemnou motoriku, která je s rozvojem řeči úzce spojena. Dále rozvíjejí zrakové, sluchové vnímání a vyjadřovací schopnosti.

Ve třídě se pracuje dle individuální vzdělávacích plánů. Je vyžadována pravidelná a každodenní a celodenní docházka. Při nerespektování pravidel je dítě na doporučení SPC ze třídy přeřazeno do běžné třídy a přijato dítě, které na zařazení do speciální třídy čeká.

Jsou do ní zařazovány děti, které potřebují každodenní a intenzivní logopedickou péči. Na základě žádosti rodičů jsou děti vybírány již v jarních měsících předchozího školního roku. Výběr provádějí pracovnice Speciálního pedagogického centra, které posuzují nutnost zařazení. Přednostně jsou umísťovány děti s mnohočetnými vadami, děti s odkladem školní docházky a děti v posledním ročníku MŠ (5-6 leté).

Slečna učitelka Kristýna Popovičová v této třídě postupuje při vzdělávání dětí s maximálním zřetelem k rozdílnosti jejich vzdělávacích potřeb, hledá individuálně optimální cesty a přístupy, improvizuje a průběžně kombinuje veškerou výchovně - vzdělávací práci. V průběhu výchovně vzdělávací činnosti děti odchází na individuální logopedickou péči za paní Mgr. Michaelou Krausovou, která se zaměřuje už konkrétně na narušenou komunikační schopnost dítěte tj. logopedická péče a řečová stimulace ve všech jejich rovinách.

Při individuální logopedické péči vždy jasně formuluji pokyny pro navázání bezprostředního kontaktu. Instrukce a pokyny jsou krátké, jednoduché, vždy se ujistím, že dítě vnímá a rozumí danému požadavku na zadání úkolu.

Plnění úkolů rozfázuji do určitých kroků, pokud dítě činnost nezvládá, je veden a vhodně povzbuzován k samostatnému dokončení úkolu. Zařazuji i krátkou relaxaci po splnění dílčích kroků s ohledem na jeho unavitelnost. Poskytuji dostatek prostoru na plnění úkolu s ohledem na pomalejší pracovní tempo.

Součást individuální logopedické péče je také pedagogické dokumentace "portfolio" každého dítěte. Tvoří ho soubor prací žáka sebraných za určitou dobu, který poskytuje důležité informace o výsledcích činností dítěte. V portfoliu jsou uloženy výtvarné práce, záznamy logopedky, veškeré dokumenty z vyšetření (SPC, PPP), souhlasy a prohlášení rodičů. Portfolio nám umožňuje vysledovat vývoj dítěte, uvědomit si, jakého pokroku dosáhl za určité časové období.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky